الارشيف / المزيد

شادي الأمير يروي لـ "هن" تفاصيل ترك طليقته طفليه على السلم: "الرضيع مش ابني"

  • 1/2
  • 2/2

علاقات و مجتمع

الأخبار المتعلقة

  • بريطاني وأخته ينجبان 6 أطفال.. قتلا اثنين وحاولوا التخلص من الباقين

  • بمساعدة فتاة.. 6 أطفال يغتصبون ويعذبون صبيا معاقا في قرية بالمنصورة

  • استشاري علاقات أسرية: امتناع الأب عن دفع النفقة سينتج عنه أطفال عشوائية ومتخبطة

  • "رعاية أطفال السجينات": نسعى لإيجاد عقوبات بديلة لسجن الغارمات

"الواد التاني ده مش ابني، أنا مطلقها قبل ما تحمل فيه، ولحد دلوقتي مالهوش شهادة ميلاد".. بتلك الكلمات علق المطرب الشعبي شادي الأمير، على البلاغ المقدم ضده وهو وطليقته، بعد العثور على أطفالهما على "سلالم" العقار سكنهما.

وقال المطرب الشعبي لـ "هن": "إحنا منفصلين من سنتين وعلى خلافات كبيرة جدا، خلتني بسببها أسيب محافظة الغربية كلها، واسيب أكل عيشي واروح الإسكندرية".

وتابع: "كل شوية تتبلى عليا إني ضربتها وتجيبلي شهادات طبية، وتعملي محاضر فسبتلها الواد الكبير وسبت المحافظة كلها، ومتجوز وقاعد في اسكندرية دلوقتي".

واستطرد: "ببعتلها المصاريف، عن طريق البوسطة أو مع أي حد من أعضاء الفرقة، لكن من 15 يوم كلمتني في التليفون وطولت لسانها بألفاظ بذيئة عليا، وهددتني إنها هتعمل فيا بلاغات وتحبسني، وقالتلي تعالى خد عيالك، لما مردتش عليها اتفاجئت إنها رمت الأطفال بجد من فيسبوك".

"الولد التاني ده مش ابني أصلًا".. كلمات مفاجئة غير متوقعة لـ "الأمير" صرح بها لـ "هُن"، حيث زعم: "أصلا العيل التاني مش ابني أنا خلفت الأول بس وبعد الطلاق كلمتني تقولي أنا حامل، قلتلها ماليش دعوة إحنا متطلقين، ومش هسجله". 

وأضاف: "كانت ناوية تديه لأي حد مبيخلفش عشان يتبناه، ولما الحوار باظ معاها قعدت تقولي ده ابنك، تعالى سجله باسمك، وأنا مرضتش". 

واستكمل المطرب الشعبي حديثه، قائلا: "لما شوفت الصور قلت لوالدتي تروح تجيبهم، بس معرفتش تستلمهم، لأن فيه بلاغات ولازم أنا أروح بنفسي، وأنا فعلا هروح أجيب ابني، لأني عرفت من اللي حواليها إنها كانت ناوية تتهمني بخطفهم بعد ما ترميهم". 

 

قصة تخلي أم وأب عن أطفالهما في طنطا 

كان اللواء محمود حمزة، مدير أمن الغربية، تلقى إخطارا من مأمور قسم أول طنطا يفيد بورود بلاغ من سيدة، وبصحبتها الطفل الأول يدعى "شادي"، 4 سنوات، والثاني يدعى "يازن"، 5 أشهر، بوجود هذين الطفلين على سلم العقار.

وكانت خلافات عائلية، قد نشبت بين شادي الأمير، مطرب شعبي، وبين زوجته، وترك لها الطفلين لولا عناد الزوجة، فعاملته بالمثل وأخذت الطفلين وتركتهما أمام شقته الكائنة بشارع رياض غرابة آخر سور المطحن، ووضعتهما على قطعة من القماش، كي يواجهان مصيرا لا يعلمه سوى الله.

وتدخلت سيدة، "جارة مطرب الأفراح"، بأخذ الطفلين لديها بشقتها ورعايتهما، وتوجهت لقسم ثانِ طنطا لتحرير محضر 2555 إداري أول طنطا لسنة 2019، وأخطرت النيابة العامة للتحقيق لسماع أقوال الزوجين في الحادث.

اشترك فى النشرة البريدية لتحصل على اهم الاخبار بمجرد نشرها

تابعنا على مواقع التواصل الاجتماعى

قد تقرأ أيضا